کسب درآمد

  • ۰
  • ۰

دیزنی لند پارک

دیزنی لند پارک ، در اصل دیزنی لند ، اولین دو پارک با موضوع ساخته شده در دیزنی لند Resort در آناهیم ، کالیفرنیا ، در 17 ژوئیه سال 1955 افتتاح شد. این تنها پارک موضوعی است که تحت نظارت مستقیم والت دیزنی طراحی و ساخته شده است. در اصل تنها جاذبه املاک بود. نام رسمی آن به دیزنی لند پارک تغییر یافت تا آن را از مجموعه در حال گسترش در دهه 1990 متمایز کند. این اولین پارک تم دیزنی بود.

والت دیزنی پس از بازدید از پارکهای تفریحی مختلف به همراه دخترانش در دهه های 1930 و 1940 با مفهوم دیزنی لند ظاهر شد. او در ابتدا پیش بینی کرد که یک جاذبه توریستی در مجاورت استودیوهای خود در بوربانک برای سرگرمی طرفداران که مایل به بازدید از آنها بودند ، باشد. با این حال ، او به زودی فهمید که سایت پیشنهادی خیلی کوچک است. دیزنی پس از استخدام یک مشاور برای کمک به وی در تعیین یک سایت مناسب برای پروژه خود ، در سال 1953 یک سایت 160 هکتار (65 هکتار) در نزدیکی آناهیم خریداری کرد. ساخت و ساز در سال 1954 آغاز شد و این پارک در طی یک رویداد مطبوعاتی ویژه تلویزیونی در تلویزیون ABC رونمایی شد. شبکه در 17 ژوئیه 1955.

از زمان افتتاح آن ، دیزنی لند دستخوش گسترش و نوسازی های اساسی شده است ، از جمله افزودن میدان نیواورلئان در سال 1966 ، Bear Country (اکنون کشور مخلوقات) در سال 1972 ، میکی Toontown در 1993 و Star Wars: Galaxy’s Edge در سال 2019. در سال 2001 افتتاح شد ، پارک ماجراجویی دیزنی کالیفرنیا در سایت پارکینگ اصلی دیزنی لند ساخته شد.

دیزنی لند از تعداد بیشتری از پارک های مضمون جهان با حضور 726 میلیون بازدیدکننده (از دسامبر 2018) 726 میلیون بازدید بیشتر از آن است. در سال 2018 ، این پارک حدود 18.6 میلیون بازدید داشته است ، و آن را به دومین پارک تفریحی پر بازدید جهان در آن سال تبدیل کرده است ، تنها در پشت پادشاهی سحر و جادو ، همان پارک که از آن الهام گرفته است.براساس گزارش مارس 2005 دیزنی ، 65700 شغل توسط دیزنی لند Resort پشتیبانی می شوند ، از جمله حدود 20،000 کارمند مستقیم دیزنی و 3800 کارمند شخص ثالث (پیمانکاران مستقل یا کارمندان آنها).دیزنی در سال 2019 اعلام کرد ، که شامل عمده ترمیم های ساختاری به پارک شده است تا بتواند تعداد حضور بیشتر را به خود اختصاص دهد.آلوکارد

Disneyland

تاریخچه

این ایده برای دیزنی لند از زمانی آغاز شد که والت دیزنی در بازدید از گریفیت پارک در لس آنجلس به همراه دخترانش دایان و شارون بود. در حالی که تماشای آنها را در حال گذر از دور و برش می خواند ، او به ایده مکانی رسید که بزرگسالان و فرزندانشان می توانند با هم به سرگرمی بروند ، هرچند که رویای او سالها در خواب نبود. او همچنین ممکن است تحت تأثیر خاطرات پدرش از نمایشگاه جهانی کلمبیا در سال 1893 در شیکاگو (پدرش در نمایشگاه قرار داشته باشد). Midway Plaisance در آنجا مجموعه ای از جاذبه ها را به نمایش می گذارد که کشورهای مختلف جهان و سایر کشورها دوره های مختلفی از انسان را نمایندگی می کنند. این خودرو همچنین شامل سواریهای زیادی از جمله اولین چرخ فریس ، یک حرکت “آسمانی” ، قطار مسافربری که دور آن را دور می زد و یک نمایشگاه غرب وحشی. تأثیر احتمالی دیگر بنتون هاربر ، خانه مشهور ملی میادگان پارک دیوید ادن اسپرینگز بود. دیزنی از پارک بازدید کرد و در نهایت یکی از قطارهای کوچک مینیاتوری قدیمی را که ابتدا در آنجا استفاده می شد ، خریداری کرد. مستعمره در آن زمان بزرگترین راه آهن مینیاتوری در جهان بود. نخستین پیش نویس مستند برنامه های دیزنی به عنوان یادداشتی به طراح تولید استودیو دیک کلسی در 31 آگوست سال 1948 ارسال شد ، جایی که از آن به عنوان “پارک میکی موس” یاد می شد ، بر اساس یادداشت هایی که دیزنی در سفر خود و Ward Kimball به شیکاگو انجام داد. نمایشگاه راه آهن در همان ماه و با توقف دو روزه در موزه هنری فورد و گرینفیلد دهکده ، مکانی با جاذبه هایی مانند خیابان اصلی و سواری با بخار ، که او هشت سال قبل از آن بازدید کرده بود.

در حالی که مردم در مورد بازدید از استودیو های والت دیزنی ، نامه هایی به دیزنی می نوشتند ، او فهمید که یک استودیوی فیلم سینمایی کاربردی پیشنهادات کمی برای بازدیدکنندگان ندارد و شروع به پرورش ایده هایی برای ساخت یک سایت در نزدیکی استودیوهای بوربانک برای بازدید گردشگران کرد. ایده های او به یک پارک بازی کوچک با یک قایق سواری و سایر مناطق با مضمون تبدیل شد. ایده اولیه ، پارک میکی موس ، با طرح هشت هکتاری (3.2 هکتار) در سراسر رودخانه کنار درایو آغاز شد. وی برای الهام و ایده های خود از دیگر پارک ها بازدید کرد ، از جمله باغ Tivoli در دانمارک ، Efteling در هلند و Greenfield Village ، Playland و Fairyland کودکان در ایالات متحده. و (طبق گفته کارگردان فیلم کن آناکین ، در زندگی نامه خود “بنابراین می خواهید مدیر فیلم شوید؟”) ، Bekonscot Model Village & Railway ، بیکنسفیلد ، انگلیس. طراحان وی شروع به کار بر روی مفاهیم کردند ، هرچند این پروژه بسیار بزرگتر از چیزی بود که زمین بتواند در اختیار داشته باشد. دیزنی هریسون پرایس را از مؤسسه تحقیقاتی استنفورد استخدام کرد تا منطقه مناسبی را برای یافتن پارک موضوعی بر اساس رشد بالقوه منطقه تعیین کند. بر اساس تحلیل قیمت (که وی در سال 2003 به عنوان یک افسانه دیزنی شناخته شد) ، دیزنی 160 هکتار (65 هکتار) از باغ های نارنجی و درختان گردو را در آناهیم ، جنوب شرقی لس آنجلس در همسایگان Orange County به دست آورد. سایت Burbank که در ابتدا مورد توجه دیزنی قرار گرفته بود ، هم اکنون در استودیوی انیمیشن والت دیزنی و استودیوی ABC قرار دارد.

مشکلات موجود در زمینه تأمین بودجه ، دیزنی را وادار به تحقیق در مورد روشهای جدید جمع آوری کمک های مالی کرد ، و وی تصمیم گرفت یک نمایش به نام دیزنی لند ایجاد کند. این برنامه در آن زمان ABC پخش شد. در عوض ، این شبکه موافقت کرد که برای تأمین مالی این پارک کمک کند. برای پنج سال فعالیت نخست خود ، دیزنی لند متعلق به دیزنی لند ، شرکت بود که به طور مشترک متعلق به Walt Disney Productions ، والت دیزنی ، انتشارات وسترن و ABC بود.علاوه بر این ، دیزنی بسیاری از مغازه های خیابان اصلی ، ایالات متحده را به شرکت های خارجی اجاره داد. در سال 1960 ، والت دیزنی Productions تمام سهام دیگر را خریداری کرد ، مشارکتی که در نهایت منجر به دستیابی به شرکت والت دیزنی دیزنی در اواسط دهه 1990 شد. ساخت و ساز در تاریخ 16 ژوئیه 1954 آغاز شد و هزینه آن 17 میلیون دلار بود (معادل 129 میلیون دلار در سال 2018) این پارک یک سال و یک روز بعد افتتاح شد.مسیر ایالات متحده 101 (بعداً بین ایالتی 5) در همان زمان فقط در شمال این سایت در حال ساخت بود. پیش بینی می شد که در آماده سازی برای ترافیک دیزنی لند ، دو خط دیگر قبل از اتمام پارک به آزادراه اضافه شود.کسب درآمد از نویسندگی

روز افتتاحیه

دیزنی لند در رویدادی “پیش نمایش مطبوعات بین المللی” برگزار شد که یکشنبه ، 17 ژوئیه 1955 برگزار شد ، که فقط برای میهمانان و رسانه ها دعوت شده بود. اگرچه 28000 نفر در این رویداد شرکت کردند ، فقط نیمی از این افراد دعوت شده بودند ، بقیه آنها بلیط های تقلبی را خریداری کرده و یا حتی با بالا رفتن از حصار داخل پارک گشت زدند. روز بعد ، با بیست جاذبه جذاب برای عموم آزاد شد. رویدادهای ویژه یکشنبه ، از جمله فداکاری ، در سراسر کشور تلویزیون پخش شد و توسط سه دوست والت دیزنی از هالیوود لنگر انداخته شد: Art Linkletter ، Bob Bob Cummings و Ronald Reagan.ABC این رویداد را به صورت زنده پخش می کردند ، که طی آن بسیاری از میهمانان کابل های دوربین تلویزیون را گشتند. در مرزی ، یک دوربین با کامینگز در حال بوسیدن رقصنده گرفت. هنگامی که دیزنی شروع به خواندن پلاک برای Tomorrowland کرد ، خواندن مترو را متوقف کرد و سپس متوقف شد که یک تکنسین خارج از دوربین چیزی را به او گفت و پس از فهمیدن وی در هوا ، گفت: “فکر کردم سیگنال گرفتم” و فداکاری را شروع کردم. از ابتدا. در یک مقطع ، در حالی که در Fantasyland بود ، Linkletter سعی کرد تا پوشش کامینگز را که در کشتی دزدان دریایی بود پوشش دهد. او آماده نبود و سعی کرد که پوشش را به Linkletter ، که میکروفون خود را از دست داده بود ، بازگرداند. Cummings سپس یک نمایشنامه بازی را از وی انجام داد تا سعی کند آن را در مقابل Wild Wild Ride آقای وزغ پیدا کند.

ترافیک در بلوار بندر دو لاین به تأخیر افتاد. چهره های مشهوری که قرار بود هر دو ساعت یک بار حضور پیدا کنند ، همه به یکباره نشان دادند. دما 101 درجه فارنهایت غیر منتظره (38 درجه سانتیگراد) بود و به دلیل اعتصاب پیمانکاران محلی ، دیزنی به انتخاب چشمه های مشروبات الکلی یا دوش گرفتن توالت ها داده شد. او دومی را انتخاب کرد و بسیاری از چشمه های آشامیدنی را خشک کرد. این امر از زمانی که پپسی از افتتاح پارک حمایت مالی کرد ، تبلیغات منفی ایجاد کرد. میهمانان ناامید بر این باورند که فواره های غیر قابل استفاده روشی بدبینی برای فروش نوشابه است ، در حالی که سایر فروشندگان از غذای خود فرار می کردند. آسفالتی که آن روز ریخته بود به اندازه کافی نرم بود تا کفش های پاشنه بلند زنان را در آن فرو برد. برخی از والدین فرزندان خود را بر روی شانه های جمعیت پرتاب کردند تا آنها را به دوچرخه سواری برسانند ، مانند پادشاه آرتور کاروسل. در سالهای بعد ، دیزنی و مدیران 1955 وی از 17 ژوئیه 1955 به عنوان “یکشنبه سیاه” یاد کردند. والت دیزنی پس از فشار بسیار منفی از آغاز پیش نمایش ، شرکت کنندگان را به سمت “روز دوم” خصوصی دعوت کرد تا دیسنی لند را به درستی تجربه کنند.

در آن زمان و در زمان های زندگی والت و روی دیزنی ، 17 ژوئیه صرفاً پیش نمایش در نظر گرفته شد ، با 18 ژوئیه روز افتتاحیه رسمی. از آن زمان ، این شرکت به کمک خاطرات پخش تلویزیونی ، 17 ژوئیه را به عنوان تاریخ رسمی تصویب کرده است ، کسی که هر سال به عنوان روز تولد دیزنی لند یاد می شود.

قرن 21 ام

در اواخر سال 2003 مت اوییم ، رئیس جمهور سابق خط کروز دیزنی ، مسئولیت تصدی رهبری دیزنی لند را انتخاب کرد. اندکی پس از آن ، وی گرگ امر را به عنوان معاون ارشد عملیات انتخاب کرد. Emmer یک عضو بازیگر بلند مدت دیزنی بود که در دوران جوانی در دیزنی لند کار کرده بود و قبل از عزیمت به فلوریدا بود و چندین مقام رهبری اجرایی را در Wort Disney World Resort برگزار می کرد. Ouimet به سرعت در مورد برگرداندن روند خاص ، به خصوص در مورد مراقبت از لوازم آرایشی و بازگشت به برنامه اصلی نگهداری زیرساخت ها ، به امید بازیابی سابقه ایمنی سابق دیزنی لند ، تصمیم گرفت. به طور مشابه به خود دیزنی ، Ouimet و Emmer را می توان اغلب در ساعات کاری با اعضای پرسنل مربوطه در حال پیاده روی در پارک ، پوشیدن نشان های نام بازیگران ، ایستادگی در کنار جاذبه ها و استقبال از نظرات مهمانان مشاهده کرد. در ژوئیه سال 2006 ، Ouimet شرکت والت دیزنی را ترک کرد تا رئیس جمهور هتل ها و اقامتگاه های استارود در سراسر جهان شود. خیلی زود پس از آن ، اد گایر ، مدیر عامل اجرایی والت دیزنی جاذبه های ژاپن ، به عنوان رئیس اقامتگاه تفریحی انتخاب شد. در اکتبر 2009 ، گایر بازنشستگی خود را اعلام کرد و جورج کالروگریدس جایگزین وی شد.

“شادترین بازگشت به زمین” یک جشن هجده ماهه بود (که تا سال 2005 و 2006 برگزار شد) پنجاهمین سالگرد پارک دیزنی لند ، همچنین نقطه عطف دیزنی لند را در سراسر پارک های دیزنی در سراسر جهان جشن می گرفت. در سال 2004 ، این پارک در بخش آماده سازی بازسازی های زیادی انجام داد و بسیاری از جاذبه ها ، از جمله Space Mountain ، جنگل جنگلی ، عمارت خالی از سکنه ، دزدان دریایی کارائیب ، و اتاق Tiki مسحور والت دیزنی را بازسازی کرد. جاذبه هایی که در روز افتتاح در پارک بوده است ، یک وسیله نقلیه سواری را با رنگ طلا نقاشی کرده است و این پارک با پنجاه گوش طلایی میکی گوشواره تزئین شده است. این جشن از 5 مه 2005 آغاز شد و در 30 سپتامبر 2006 پایان یافت و پس از آن جشن “سال یک میلیون رویاها” برگزار شد ، بیست و هفت ماه به طول انجامید و در 31 دسامبر 2008 پایان یافت.

از اول ژانویه سال 2010 ، دیزنی پارکس میزبان برنامه “Give a Day” ، یک برنامه داوطلبانه روز دیزنی بود ، که در آن دیزنی افراد را ترغیب کرد که داوطلبانه با یک خیریه شرکت کننده داوطلب شوند و یک روز دیزنی رایگان را در هر دو تفرجگاه دیزنی لند یا پارک جهانی والت دیزنی دریافت کنند. در 9 مارس 2010 ، دیزنی اعلام کرد که به یک میلیون داوطلب خود رسیده است و به کسانی که هنوز ثبت نام نکرده و برای یک وضعیت خاص داوطلبانه ثبت نام کرده اند ، به تبلیغ خود پایان داده اند.

در ژوئیه سال 2015 ، دیزنی لند شصتمین سالگرد جشن الماس خود را جشن گرفت. دیزنی لند پارک رژه Paint the Night و نمایشگاه آتش بازی های Disneyland Forever را معرفی کرد و قلعه زیبایی Sleeping زیبایی در الماس هایی با یک آرم بزرگ “60” تزئین شده است. جشن الماس در سپتامبر 2016 به پایان رسید و کل دکوراسیون سالگرد در حوالی هالووین 2016 حذف شد.دیزنی لند به همراه ماجراجویی دیزنی کالیفرنیا ، در پاسخ به همه گیر کورون ویروس ، از 14 مارس 2020 به طور نامحدود بسته شد.